• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82141
+
-

آغاز بخش استانی  جشنواره قصه‌گویی

آغاز بخش استانی  جشنواره قصه‌گویی

بخش استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور ۵٠ قصه‌گوی منتخب از سراسر فارس آغاز به کار کرد. به گزارش مهر، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، از رشد آماری این جشنواره نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی ۱۱۱۷ قصه‌گوی استانی شرکت کردند. «زهرا افتخاری» با اعلام این‌که از این تعداد ۶۰۰ نفر در بخش صحنه‌ای بودند افزود: ۳۰۰ نوجوان قصه‌گو در این رویداد مشارکت کردند. وی با بیان این‌که در دوره بیست و دوم جشنواره قصه‌گویی فارس، ۳ داور نوجوان پای قصه‌های همتایان خویش می‌نشینند و به داوری می‌پردازند گفت: «عسل مصفا»، «هلیا مرادی» و «محمدجواد رئیسی» داوران نوجوان هستند.

افتخاری در ادامه با تاکید بر این‌که کاروان بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی بر مدار تجربه، خلاقیت و ابتکار با تجربه ۲۲ساله آغاز به کار می‌کند تصریح کرد: قصه ‌بیان‌کننده شادی‌ها، غم‌ها، سختی‌ها، آسانی‌ها و خاطراتی توام با اندیشه، احساس و تجربیات زیسته هستند.  مدیر کل کانون پرورش فکری فارس با تصریح این‌که داستان یک رسانه است افزود: رسانه می‌تواند بازگو‌کننده تجربیات اجتماعی و خانوادگی و مناسک و سنت‌ها باشد. 

وی اضافه کرد: قصه ‌ارتباط بین نسلی را رقم می‌زند و جزئی از اصول تربیتی است. بنابراین، مبنای پرورش کودکان و نوجوانان در این کانون است. افتخاری یادآور شد: داستان‌گویی در ایران ناشی از حمایت خرد جمعی و تجربه گروهی ملتی کهن است که با ذوق و ظرافتی کم‌مانند در درازای تاریخ ماندگار شد. وی در ادامه عنوان کرد: سال جاری برای کانون نقطه عطفی در دست‌یابی به دستاوردها بود، زیرا توانستیم تا این مرحله جشنواره را به‌خوبی برگزار کنیم.  مدیر کل کانون پرورش فکری فارس افزود: با تشکیل انجمن قصه‌گویی استان فرصتی اثربخش برای تمامی مراکز فرهنگی و هنری فراهم شد. این جشنواره تا ظهر روز ۹ مهرماه با برگزاری آیین اختتامیه ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید